17 September 2024

Aktuator från Olsson Parts

Extra hållbar aktuator utvecklad för motorhuvar på tunga maskiner

"Motorhuvens aktuatorer är ofta en svag punkt på exempelvis hjullastare. I samarbete med vår leverantör har vi därför tagit fram en extra slitstark aktuator som blir både mer hållbar och kostnadseffektiv i längden för maskinägarna", säger Håkan Ekstrand, VD för Olsson Parts.

Olsson Parts aktuator är särskilt framtagen för att möta entreprenadbranschens höga krav på hållbarhet och slitstyrka, jämfört med tidigare lösningar, och är konstruerad för att klara de tuffa miljöer där tunga maskiner ofta arbetar.

– Maskinerna och dess komponenter utsätts dagligen för stort slitage. Vi erbjuder en hållbar lösning, till ett konkurrenskraftigt pris, som minskar både driftstopp och underhållskostnader, säger Håkan Ekstrand och fortsätter:

– Aktuatorn är en efterfrågad kvalitetsprodukt och ett värdefullt tillskott till både vårt sortiment och våra kunders maskiner.

Olsson Parts aktuator passar flera modeller av Volvo hjullastare och ger en lösning som minskar driftstopp och underhållskostnader.

Med en aktuator kan maskinisten enkelt öppna och stänga tunga motorhuvar med ett knapptryck, vilket minskar risken för skador och underlättar åtkomst vid inspektion och underhåll. Utöver bekvämligheten förbättras även säkerheten genom att garantera att motorhuven stängs och låses korrekt, något som förebygger olyckor under drift.

För mer information, kontakta VD Håkan Ekstrand på 0304-75 10 05 eller hakan.ekstrand@olssonparts.com.