Ellös 28 maj 2024

Mässor som mötesplats – därför är personliga möten fortfarande ovärderliga

I en värld där digital kommunikation blir allt mer dominerande står Olsson Parts fast vid värdet av det personliga mötet. ”Att möta kunder och samarbetspartners öga mot öga är ofantligt värdefullt”, menar Håkan Ekstrand, VD på Olsson Parts.

För Olsson Parts pågår just nu ett intensivt år med deltagande i flera mässor, inte bara i Sverige utan även i Tyskland och Danmark. Som ett led i att ytterligare stärka företagets närvaro på just den danska marknaden ställer Olsson Parts bland annat ut på Roskilde Dyrskuet.

Första gången
– Det är första gången för oss vid just den här mässan. Vi finns på plats med egen dansktalande personal och ser fram emot att träffa både nya och befintliga kunder och möjliga samarbetspartners. Att delta på mässor ger oss en unik möjlighet att direkt interagera med kunder och få en djupare förståelse för deras behov, säger Håkan Ekstrand, VD på Olsson Parts.

Investering i framtiden
Företagets deltagande i mässor är också ett sätt att visa upp ett brett sortiment och bekräfta positionen som Nordens ledande leverantör av reservdelar och tillbehör till traktorer och entreprenadmaskiner.
– Vi ser mässor som en vital del av vår marknadsföringsstrategi och en investering i framtiden. Det är här vi kan visa upp vår expertis och vårt omfattande produktutbud, samtidigt som vi bygger och underhåller de relationer som är livsviktiga för vårt företags framgång. Genom att bibehålla personliga relationer förstärker vi vårt rykte som en pålitlig och kunnig branschpartner. Detta är särskilt viktigt i en tid när marknaden förändras snabbt och behoven hos kunderna ständigt utvecklas, säger Håkan Ekstrand.

Det är första gången som Olsson Parts deltar på Roskilde Dyrskuet. Två veckor senare är det dags för ännu en dansk debut; då på Entreprenør & Håndværk i Herning.

• Olsson Parts på Roskilde Dyrskuet i Roskilde, 31. maj – 2. juni, monter 930
  • Olsson Parts på Entreprenør & Håndværk i Herning, 13.–15. juni, monter U468

För mer information, kontakta VD Håkan Ekstrand på 0304-75 10 05 eller hakan.ekstrand@olssonparts.com.

Bild: Håkan Ekstrand, VD, Olsson Parts